11:26 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آلودگی هوای تهران

برای کیفیت بنزین کشور هیچ‌کاری نمی‌توان کرد؟
پایگاه خبری راد: پرونده آلودگی بنزین پایتخت نه تنها بسته نمی‌شود، بلکه هر چند وقت یک‌بار فصل جدیدی از آن گشوده می‌شود و همواره انگشت اتهام این آلودگی به سوی وزارت نفت و پایین بودن استاندارد پایین بنزینی است که در پالایشگاه‌های کشور تولید می شود.
دعوای ادامه دار برسر کیفیت بنزین پایتخت
پایگاه خبری راد: زمزمه بالا بودن گوگرد و غیر استاندارد بودن بنزین پایتخت به گوش می‌رسد و همچنین در این زمینه تاییدیه و تکذیبیه‌هایی از سوی سازمان‌های ذیربط نیز مطرح شده است.
سهم سواری‌ها؛چالش حل نشده در تولید آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: سیاهه انتشار آلودگی هوای تهران، علاوه بر تعیین سهم منابع ثابت و متحرک، سهم تقریبی خودروها به تفکیک ناوگان از کل انتشار آلودگی هوای تهران را مشخص کرده است اما آنچه توجه و مرور مجدد این سیاهه و توجه به برخی نکات را واجب می‌کند؛ واکنش مسئولان در مورد «سهم ناچیز سواری‌ها در تولید آلودگی هوای تهران» است.
در همایش‌های بین‌المللی هم آب بسته‌بندی نمی‌خورید؟
پایگاه خبری راد: انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی به تصمیم سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت استفاده از آب بطری بسته‌بندی در این سازمان و مجموعه‌های وابسته آن در سطح کشور واکنش نشان داد.
یک اشتباه رایج درباره منابع آلاینده‌ هوا
پایگاه خبری راد: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه آلاینده‌های گازی تولید شده به وسیله خودروهای سواری قابلیت تبدیل به ذرات ثانویه را دارند، اظهار کرد: اشتباه رایج، در این حوزه این است که آنچه در هوا به عنوان ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون (PM۲.۵ ) تنفس می‌کنیم را با خروجی منابع آلاینده یکی فرض کنیم.
در هفته "هوای پاک" هم نفس نمی‌کشیم
پایگاه خبری راد: خودرو، موتورسیکلت، صنعت و در نهایت "ما" همه آن‌چیزی هستیم که سبب شده هر سال سخت‌تر و جان‌فرساتر از سال قبل در پایتخت و سایر کلان‌شهرهای کشور نفس بکشیم.
ماموریت ضربتی وزارت صنعت برای کاهش آلودگی هوا
وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش وضعیت آلودگی هوای کلان‌شهرها مکلف به انجام ماموریت ضربتی تعریف شده توسط هیات دولت شد.
دود تعلل در اجرای قانون فیلتر دوده در چشم شهروندان
پایگاه خبری راد: بنا به اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود بنابراین شصت و پنجمین روز است که تهرانی‌ها در هوای ناسالم تنفس می‌کنند.
شماره‌گذاری موتورهای کاربراتوری به اسم انژکتوری
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال جاری، در نیمه نخست سال ۱۳۹۵ حدود ۴۸ هزار موتورسیکلت انژکتوری تولید شده؛ هرچند برخی افراد با دور زدن قانون، موتورسیکلت‌های کاربراتوری را به جای موتورسیکلت‌های انژکتوری پلاک‌گذاری می‌کنند.
سهم صنایع در آلودگی هوای تهران کمتر از ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران سهم صنایع در میزان آلودگی هوای تهران را کمتر از ۱۰ درصد دانست.
موتورسیکلت‌های کاربراتوری بلای‌جان پایتخت/ حرکت لاک‌پشتی تغییر ناوگان تک‌سرنشین
پایگاه خبری راد: با توجه به این که بالغ بر ۸۵ درصد میزان آلایندگی هوا در تهران به ناوگان حمل‌ونقل مربوط می‌شود، موتورسیکلت‌های کاربراتوری به عنوان وسائل نقلیه تک سرنشین سهم به‌سزایی در افزایش آلودگی هوای پایتخت ایفا می‌کنند.
بررسی عملکرد سازمان استاندارد در مساله آلودگی هوای تهران
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد استان تهران از طرح معاینه فنی موتورخانه‌های دستگاه‌های کشوری و دولتی و نیز بررسی اثرات مایع افزودنی "بوست" به سوخت مورد استفاده در وسائل نقلیه متحرک و نیز سیستم‌های ساکن به عنوان دو پروژه این سازمان در راستای کاهش آلودگی هوای تهران خبر داد.
ابراز امیدواری شهردار تهران نسبت به بهبود کیفیت خودورهای داخلی
پایگاه خبری راد: شهردار تهران با اشاره به حساسیت و دغدغه وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد آلودگی هوای تهران، نسبت به بهبود کیفیت خودروهای تولیدی ابراز امیدواری کرد.
تاثیر سوخت بر عمر کاتالیست‌ خودروهای سواری
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشکده انرژی و مکانیک دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشریح نقش کاتالیست در کاهش آلودگی خودروهای سواری گفت: تنها یک بار سوخت‌گیری با سوخت غیر استاندارد، باعث تخریب یا کاهش بازدهی شدید کاتالیست ‌می‌شود و اگر کاتالیست بر اثر سوخت خراب شود مقصر تامین کننده سوخت است نه مالک خودرو.
صفحه قبل | صفحه بعد